Moudrost dnešního dne:

Nic není nesnesitelnějšího než hlupák, který má štěstí.

Cukr - bílé zlato i bílý jed

.

cukrCukr je jednou z nejvýznamnějších komodit a proto se v této oblasti angažují ty nejvýznamnější korporace světa. A protože jde o bílé zlato, musí přece cukrovarnický průmysl vydělávat. K čemu by bylo obrovské množství cukru, který se dnes vyrobí, kdyby ho nikdo nekonzumoval. Je tedy potřeba, aby se dostal do všeho co konzumujeme. A pokud možno v co největším množství, abychom na něm byli dostatečně závislí.

Proto jsou výrobky každým rokem o něco sladší a balení větší, a to ještě s významným označením 20% ZDARMA.

Vysokoproteinová dieta může ublížit vašim ledvinám

.

masoDíky vlivu sociálních sítí jsme stále více vystavováni reklamě na různé diety, které nám zajistí vysněnou postavu. Osobní trenéři, youtubeři, blogeři, influenceři a top modelky se předhánějí, aby poskytli zaručené tipy, jak zhubnout, nabízí magické balíčky cvičení a diet, které mohou – dle jejich názoru – výrazně změnit tvar těla během několika týdnů. Přitom obezita a její související onemocnění (hypertenze, kardiovaskulární onemocnění apod.) jsou stále na vzestupu.

Dnešní ovoce a zelenina postrádá včerejší výživu

.

Podle analýzy provedené společností The Globe and Mail a CTV News obsahuje dnes ovoce a zelenina ze supermarketu mnohem méně živin než před padesáti lety.
V některých z našich nejoblíbenějších potravin, včetně brambor, rajčat, banánů a jablek, výrazně klesly významné vitamíny a minerály.

Např. brambory, nejvíce konzumovaná potravina. Průměrný brambor ztratil 100% vitaminu A což je důležité, pro dobrý zrak; 57% vitaminu C a železa, což je klíčová součást zdravé krve; a 28% vápníku, který je nezbytný pro budování zdravých kostí a zubů.

Co bychom měli vědět o houbách a možná nevíme

.

o houbáchHouby sbíráme pro potěšení, krásu a ceníme si je pro chuťové a aromatické vlastnosti. Pokládáme je za pochutinu s vysokými organoleptickými účinky na naše smysly. Jejich využití je široké – můžeme jimi dochutit vařené pokrmy, používat je jako koření, anebo je použít hlavní složku bezmasého pokrmu, pokud z nich uděláme řízky nebo třeba smaženici. Houby jsou poměrně vodnaté, obsah vody v nich dosahuje až 92 % vody. Obsah bílkovin je relativně nízký a činní 1 až 2 %, sacharidů je v nich až 4 %, tuků zhruba 3 %.

.Pranická výživa a bretarianství

.

O způsobu stravování se v poslední době hovoří stále častěji. Jsou mezi námi zatvrzelí masožravci, všežravci, vegetariáni, vegani, a pak je tu směr úplně nezvyklý, a to je pranická výživa, podle které je pevná strava úplně zbytečná. Je tedy možné nejíst a nepít, a přesto žít spokojeným životem? Jsou lidé, kteří to dokázali a žijí tak už mnoho let. Jak se tato filozofie bije s filozofií lidí, žijícími v oblastech, které jsou postiženy hladomorem anebo se hladu úmyslně vystavují – anorektici? Proč někteří lidé při nedostatku potravy umírají? 

-Jak dlouho budeme schopni jíst vlastní plodiny?

.

vlčí mákyJe to opravdu tak banální otázka? V každém marketu je přeci mnoho semen, stačí je tedy jen zasadit. Lze si vybrat, zda chci rajče žluté, černé, malé, placaté, ...

Kolik z těch semen je ale opravdu přírodním produktem? Kolik % z nich bylo nějak modifikováno? Kolik z nás si pamatuje dobu, kdy byla pole plná vlčího máku a podobných „plevelů“?

Dnešní semena velmi dobře odolávají pesticidům, proto jsou chemické postřiky lity na pole bez nějakých skrupulí v hektolitrech.

TOPlist